Summer yoga seminars

ΝΑΝΤΑ ΓΙΟΓΚΑ

Η λέξη Νάντα σημαίνει Ήχος και Νάντα Γιόγκα είναι η Γιόγκα του Ήχου. Η Νάντα είναι ο πρωταρχικός Ήχος και δόνηση από τον οποίο προήλθε ολόκληρη η δημιουργία. Αυτή η αναφορά της προέλευσης της δημιουργίας μέσα από τον πρωταρχικό ήχο βρίσκεται σε όλες τις θρησκείες και οι φιλόσοφοι και διάφοροι επιστήμονες καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα. Στην Αγία γραφή ο πρωταρχικός ήχος αναφέρεται σαν «Ο Λόγος». Η Νάντα Γιόγκα έχει αποτελέσει πνευματική άσκηση για πολλά τάγματα και αναζητητές όπως και για τον Πυθαγόρα, τον Σωκράτη και άλλους μυστικιστές της αρχαιότητας οι οποίοι χρησιμοποιούσαν τεχνικές βασισμένες στον Ήχο για να φθάσουν στην Υπέρβαση. Είναι μια γρήγορη και εύκολη μέθοδος για να μπει κανείς στην κατάσταση της συγκέντρωσης του Νου και του Διαλογισμού. Εναρμονίζει τα συναισθήματα και βοηθά στην έκφραση τους.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΟΥ ΗΧΟΥ

ΠΑΡΑ –Νάντα:είναι το επίπεδο του υπερβατικού ήχου, το σημείο εκκίνησης όπου ο ήχος γίνεται αντιληπτός στο υπερβατικό στάδιο. Εκεί ο ήχος έχει τέτοια υψηλή συχνότητα δόνησης ώστε δεν μπορεί να συλληφθεί από το ανθρώπινο αυτί. Στις Ουπανισάδες ο Ήχος αυτός ονομάζεται ΟΜ, και η φύση του λέγεται ότι είναι φως .Σε τελική ανάλυση Φως και Σιωπή είναι το ίδιο στο Διαλογισμό. Είναι η εσωτερική σιωπή ,η ρίζα του ήχου η η πιθανότητα του ήχου. Πάρα Νάντα είναι το τελικό στάδιο πριν από το Σαμάντι.

ΠΑΣΥΑΝΤΙ :ο νοητικός ήχος. Είναι ο Ήχος που μπορεί κανείς να τον δει αλλά όχι να τον ακούσει και έχει διάφορα χρώματα που τα συλλαμβάνει ο διαλογιζόμενος μέσω εσωτερικής όρασης . Υπάρχει στα βαθύτερα επίπεδα του νου.

ΜΑΝΤΥΑΜΑ:Είναι ο ήχος στο ενδιάμεσο των χονδροειδών ήχων, που γίνονται αντιληπτοί με την ακοή, και των λεπτότερων ήχων. Είναι το επίπεδο που ο ήχος αρχίζει να παίρνει μορφή, να αποκρυσταλλώνεται.

ΜΠΑΪΚΑΡΙ:Ο Ήχος που συλλαμβάνεται από το ανθρώπινο αυτί, και είναι αυτό το επίπεδο του ήχου που συλλαμβάνομε γύρω μας. Είναι η χονδροειδής μορφή του ήχου η οποία παράγεται όταν δυο αντικείμενα κρούουν, αγγίζουν  μεταξύ τους.

Ο ΗΧΟΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Η πίστη ότι η ανθρωπότητα είναι αποτέλεσμα της δόνησης του Ήχου ξεκινά από την αρχαιότητα και είναι μια εμπειρία των αγίων που έχουν φθάσει στο υψηλότερο πνευματικό στάδιο. Αυτό φαίνεται τόσο στο Ινδικό Πάνθεον ,στους Μουσουλμάνους όσο και στη Χριστιανική  Βίβλο. Η ανάπτυξη της Μουσικής σαν πνευματικό μονοπάτι είχε να κάνει αυστηρά με την κατάσταση της ανθρώπινης Συνειδητότητας κάτω από ορισμένες ηχητικές δονήσεις.

Στη Μπαγκαβάτ Γκιτά υπάρχει ένας μύθος που αναφέρεται στη Νάντα Γιόγκα. Είναι ο μύθος του Κρίσνα και των Γκόπις. Ο Κρίσνα αναπαριστά την Υπερβατική Συνειδητότητα και η φλογέρα του την εξάσκηση στη Νάντα Γιόγκα. Οι Γκόπις η οι 5 αισθήσεις(όραση, ακοή κλπ), μαγεύονται από τον ήχο της φλογέρας, παύουν να έλκονται από τα αντικείμενα του εξωτερικού κόσμου και μαζεύονται γύρω από τον Κρίσνα. Ο ήχος της Φλογέρας είναι το επίπεδο ΠΑΣΥΑΝΤΙ

ΔΕΚΑ ΤΥΠΟΙ ΗΧΩΝ

Πριν το ξύπνημα της Κουνταλίνι, (η ενέργεια που μας ωθεί στη φώτιση), στο Αγια Τσάκρα η τρίτο μάτι όπως λέγεται συνήθως, ακούγονται εσωτερικά οι εξής κατά σειρά ήχοι:

1.Τσινι Νάντα :σαν τον ήχο της λέξης τσίνι.

2.Τσινι-τσινι: » » » τσινι-τσινι.

3.Γκαντα-Ναντα:ήχος κουδουνιών.

4.Σανκα Νάντα:ήχος από το φύσημα κοχυλιού.

5.Ταντρι Νάντα:ήχος από το όργανο Βινα.

6.Ταλα Νάντα:ήχος από κύμβαλα.

7.Μπανσουρι Νάντα:ήχος από μια φλογέρα.

8.Μπερι Νάντα:ο απόηχος ενός ντραμ.

9.Μριτανγκα-Ναντα:ήχος από διπλό ντραμ.

10.Μεγκχα Νάντα :ο ήχος του κεραυνού.

ΑΠΑΓΓΕΛΙΕΣ ΜΑΝΤΡΑΣ

Τα Μάντρας είναι συνδυασμοί ήχων και έχουν συλληφθεί σε υπερβατικές καταστάσεις από διάφορους Γιόγκις και Ρίσiς. Με άλλα λόγια τα Μάντρας έχουν θεϊκή προέλευση και αυτοί που τα απαγγέλλουν μεταφέρονται σε ανάλογες υπερβατικές καταστάσεις από όπου και η προέλευση των Μάντρας .Είναι λοιπόν η απαγγελία αυτή μια κατάσταση η οποία δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή παρά μόνο εμπειρικά και όχι μέσα από την διάνοια. Τα Μάντρας αυτά συντάχθηκαν από τους τέσσερις μαθητές του σοφού Βιάσα και σχημάτισαν τις Βέδες(αρχαία ιερά κείμενα). Οι απαγγελία τους μπορεί να πάρει την μορφή των:

  1. Κίρτανς: απαγγελία μάντρας με μελωδία και ρυθμό
  2. Μπάτζανς:απαγγελία μάντρας με την μορφή μελοποιημένου ποιήματος.
  3. Και Απαγγελία διαφόρων ιερών κειμένων.

Αυτές οι απαγγελίες είναι πολύ χρήσιμες για τον σύγχρονο άνθρωπο. Στην σημερινή εποχή η κουλτούρα ευνοεί την καλλιέργεια και ανάπτυξη της διάνοιας ενώ η εκδήλωση των συναισθημάτων δεν ενθαρρύνεται. Σαν αποτέλεσμα εμφανίζονται νοητικές ενοχλήσεις, ψυχολογικά προβλήματα και ανισορροπίες

Μέσω των πρακτικών της Νάντα Γιόγκα τα συναισθήματα και η διάνοια εναρμονίζονται και συνεργάζονται μεταξύ τους, ενώ όλες αυτές οι ενοχλήσεις σταματούν. Ο νους δονείται με την μορφή των κυμάτων Α, τα οποία υποδηλώνουν κατάσταση χαλάρωσης και ηρεμίας. Όταν κάποιος φθάσει στο στάδιο αυτό είναι πολύ εύκολο να εισέλθει στην κατάσταση του Διαλογισμού γιατί έχει ξεπεράσει τα δυσκολότερα εμπόδια που βρίσκονται μέσα μας όπως φοβίες, ενοχές, άγχος κλπ

S. Nischalchittananda

Yoga Teacher

trained in Satyananda system of Yoga

Περισσότερα στην νεώτερη ιστοσελίδα μας